cedkan
Üye
- Kayıt
- 2 Ara 2025
- Mesaj
- 1
- Adı
- FARUK
- Şehir
- ANKARA
- Marka
- Audi a3 2005 1.6 benzin LPG
- Model
- A3 2005 benzin lpg 1.6
- Model Yılı
- 2005
Selam ustalar,
2005 Audi A3 1.6 BSE (102 bg, atmosferik, otomatik vites, BRC LPG)
Bugün araç sıcakken birden:
EPC yandı
Araç titredi, çekiş sıfırlandı
Gaz pedalı hiç tepki vermedi
Fren pedalı taş gibi sertleşti, fren tutmadı
Kenara çektim, motoru 5-10 dk stop ettim → tekrar çalıştırınca her şey normale döndü, EPC söndü, fren yumuşadı.
Kaputu açtım, karter havalandırma borusu (yağ kapağının arkasından çıkan sert plastik boru) elimle hafif ittirince resmen ikiye ayrılıyor (tam kopuk değil ama komple çatlamış). Bırakınca tekrar kapanıyor/yuvarlak haline geliyor.
Fotoğraflar ekte → elimle açtığım haliyle çektiğim 2 fotoğraf var, çatlak net görünüyor.
Soru:
Bu çatlak boru sıcakken açılıp vakum kaçırdığı için mi bütün bu olaylar oldu?
Değiştirsem kesin düzelir mi? Yoksa başka şeye de baktırayım mı?
Şimdiden teşekkürler, frenle oynadığı için aracı fazla kullanmıyorum, acil fikir lazım.
2005 Audi A3 1.6 BSE (102 bg, atmosferik, otomatik vites, BRC LPG)
Bugün araç sıcakken birden:
EPC yandı
Araç titredi, çekiş sıfırlandı
Gaz pedalı hiç tepki vermedi
Fren pedalı taş gibi sertleşti, fren tutmadı
Kenara çektim, motoru 5-10 dk stop ettim → tekrar çalıştırınca her şey normale döndü, EPC söndü, fren yumuşadı.
Kaputu açtım, karter havalandırma borusu (yağ kapağının arkasından çıkan sert plastik boru) elimle hafif ittirince resmen ikiye ayrılıyor (tam kopuk değil ama komple çatlamış). Bırakınca tekrar kapanıyor/yuvarlak haline geliyor.
Fotoğraflar ekte → elimle açtığım haliyle çektiğim 2 fotoğraf var, çatlak net görünüyor.
Soru:
Bu çatlak boru sıcakken açılıp vakum kaçırdığı için mi bütün bu olaylar oldu?
Değiştirsem kesin düzelir mi? Yoksa başka şeye de baktırayım mı?
Şimdiden teşekkürler, frenle oynadığı için aracı fazla kullanmıyorum, acil fikir lazım.