Chevrolet Cruze Gerçekten Sorunlu Mu, Alınır mı, Nelere dikkat etmeliyim? Genel Rehber

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan gmcbased
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Göster Okunma: 34

gmcbased

Üye
Kayıt
17 Tem 2025
Mesaj
1
Adı
Arda
Şehir
Ankara
Marka
Chevrolet
Model
Cruze
Model Yılı
2012
Selamlar, bugün size Chevrolet cruzenin sorunlu bir araç olup olmadığını ve alacak kişiler için nelere dikkat edilmesi gerektiğini anlatacağım. Öncelikle belirteyim, bende 2012 model wtcc Edition Plus kırmızı renk 1.6 124HP cruze var. 2. sahibiyim ve 80 bin kilometredir benimle.

Önce genel özelliklerden bahsedeyim:

Cruze'nin piyasası hızlı döner. Sedan, Hatchback ve Station Wagon kasa tiplerine sahiptir. Türkiye'de bildiğimiz gibi sedan ve hatchback çok tutmaktadır, genellikle sedanı satmaktadır. Ortalama 550- 600 bin TL'dir. Agresif ve kaslı bir tasarıma sahiptir, aile kullanımına da modifiyeye de açık bir araçtır. Ama büyük bir araçtır. Şasesi de 1400 Kg'dir. 16 ve 17 inç jant seçeneklerine sahiptir. 450 litre bagaj hacmi bulunmaktadır.

1) Elektronik Sorunları:
Chevrolet Cruze, o dönemki teknolojileri gereği çok aman aman teknolojik özelliklere sahip değildir. Başlıca arızaları chime sesi kesilmesi, ön iki hoparlör kapanması (genelde ekstra hoparlör takılması durumunda), tarih saat bozulması, ampul patlaması, klima kontrol arızaları, sensör arızaları gibi sorunlar bulunmaktadır. Ben size bunların genel onarımını kısaca anlatayım:
Chime sesi kesilmesi ve ön iki hoparlör kesilmesi sorunu için teypten bir müzik açın, sesi sona getirin hoparlörler çat edip aktifleşecektir. Bu chime seslerini de geri getirir hoparlörleri de geçici de olsa veya tamamen onarır. Ama tam düzelme istiyorsanız hoparlörlerin kablolama sistemini kontrol edebilirsiniz.

Klima kontrol arızaları için sigortaya müdahale edin. Düzeltecektir. İlk önce bir teyp sigortasını hemen direksiyon altı sigortadan sök tak yapın. Orada düzelmektedir genellikle. Eğer düzelmezse klima sigortasına başvurun. Ama tabii kendimden de biliyorum, Cruzenin klima kontrolü için koyduğu çevirmelik tuşlar çok büyük insanın bacağı çarpıyor. Cruze bunu algılayıp klimayı açabiliyor.

Sensör arızaları için OBD cihazından tam arızayı kontrol etmeniz gerekiyor. Çoğu hata var, hata kodlarından bulabilirsiniz.

Tarih saat bozulması aslında bir sorun değil. Tarih saat ayarlarından senkronizasyonu kapatıp çözebilirsiniz.

Ampul patlatması için tam bir çözüm olduğunu düşünmüyorum. Astra J de de aynı sorundan var. Ben direk far değiştirerek bu sorunu çözdüm.

Bunlar genellikle sensör sorunları hariç masraf çok çıkartmayan sorunlardır. Şimdi esas noktaya yani motor seçeneklerine geldim.

2) Motor seçenekleri
Cruze'nin yalnızca Türkiye'de bulunan motor seçeneklerini listeleyeceğim. Bunlar 1.4, 1.4 Turbo, 1.6, 1.8 ve 2.0 Dizel motorlardır.

A) 1.4 (L95):

1.4 MPI motor Cruzenin ağır şasesini çekemediği için çok az bulunmaktadır. 1.4 Turbo'da bulunan tüm sorunlar bu motorda da bulunmaktadır. 100HP güç üretir. Almanızı da önermem.

B) 1.4 Turbo (A14NET):

1.4 Turbo, General Motors'un 140 HP 200 tork üreten bir motorudur. Türkiye'de az bulunmaktadır.
Alınır mı?
Çok tavsiye etmiyorum. Bu motorun ustası Opel sayesinde çoktur ama Chevrolet 1.4 Turbo'nun ilk nesillerini kullandı. İlk nesilleri ise gerçekten problemli.
Yakıt Tüketimi:
  • Şehir içi: Ortalama 8.0 – 8.5 litre/100 km
  • Şehir dışı: Ortalama 5.5 – 6.0 litre/100 km
  • Ortalama: Yaklaşık 6.5 – 7.0 litre/100 km
  • Yakıt türü: Kurşunsuz benzin (Premium tavsiyemdir)
LPG uyumluluğu: Değildir. Sorun çıkartır subap eritir. Genel olarak tüm GM motorları LPG uyumlu değildir. Ama illaki taktırmak istiyorsanız kaliteli LPG, kaliteli montaj ve Çelik subap taktırın.
Almak isteyenler için performansı: 1.4 Turbo, MPI yani çok noktadan enjeksiyon yapısı sebebiyle yüksek beygir üretmez. Aynı hacimli Turbo'lu motor üreten Volkswagen 1.4 TSI motorların daha güçlü olması sebebi direk enjeksiyonlu (GDI) olmasıdır. Bu ona yüksek tork sağlar. Dezavantajı fazla yakmasıdır. 0-100 km/s hızlanması genellikle 9.5 – 10 saniye civarındadır. Ara hızlanması fena değildir ama genel olarak top Speed'e uygundur 1.4 Turbo.

B) 1.6 (Genel kodu A16XER):

1) 117HP (F16D3):

Cruze'ların çoğunda bu motor takılıdır. Önerebileceğim bir motor da değildir. Cruze'leri mimleyen o motor bu motordur. Gerçekten sorunludur. 154nm tork üretir. Parçası yine çoktur ancak sorunludur. Sert kullanırsanız cidden ocağınıza incir ağacı diker. LPG uyumluluğu yine yoktur.
Genel sorunlarında bahsedeyim:
Subap eritir
Yakıt pompasını tıkar/bozar
Enjeksiyon sistemi (bobinler, bujiler) bozulur
Zamanlama zincirini bozar
Termostatı bozar
Kayışlar sorun çıkarır

Yakıt tüketimi:
  • Sehir içi: Ortalama 8.5 – 9.0 litre / 100 km
  • Şehir dışı: Ortalama 5.8 – 6.2 litre / 100 km
  • Ortalama: Yaklaşık 7.2 – 7.5 litre / 100 km
  • Yakıt türü: Kurşunsuz benzin kullanın.
2) 124HP (F16D4):
Cruzenin yeni nesil motorudur. 117'lik olanda bulunan çoğu kronik bu motorda giderilmiştir ve yeni teknolojiler getirilmiştir. 155nm tork üretir. 117HP olan motordan farklarından biri, VVT teknolojisi gelmiştir. Subap zamanlaması diyoruz. Bu teknolojiyi Toyota'dan tanıyabiliriz.
  • 0-100 km/s hızlanma: Ortalama 10.5 – 11 saniye
  • 117 HP motora göre daha iyi performans ve daha seri tepki verir.
  • VVT sayesinde motor verimliliği artmış, yakıt ekonomisi gelişmiştir.
İstediğinde kadran dahi kırabilir. LPG'ye yine uyumlu değildir.
Bu motorun genel sorunları termostat, sensör arızaları ve subap eritmedir. Zaman zaman benzin pompası sorun çıkarır LPG'li olanlarında. Aracı benzinde kullanmanız lazım çünkü bu motorların hiçbiri LPG uyumlu değildir. Kronikleri azdır. Bende bu motor var, tüm kronikleri verdi hepsini yaptırdım 30 bin kilometre önce. Şu an sadece yağ su benzin koyup aracı yürütüyorum. Saat gibi çalışıyor. Yağ olarak GM'nin kendi yağı olan GM 5W30'u kullanıyorum.

Türkiye'de nadiren bulunan bir motordur, bu nedenle hakkında çok fazla kullanıcı verisi mevcut değildir. Genel olarak dayanıklı bir motor olmakla birlikte, bakımsız kullanımlarda bazı sorunlar yaşanabilir.

C) 1.8 (F18D4):
Türkiye'de çok az bulunuyor. Almanızı da önermem parçası yok. Ben bu motor hakkında pek bir veri bulamadım ama genel olarak yakıt konusunda üzen bir motordur. Çok yakar. LPG'ye hiç uymaz. Azerbaycan'da çok yaygın.
  • Isınma (hararet) problemi: Bakım eksikliği ya da soğutma sistemi arızaları nedeniyle nadiren motor hararet yapabilir.
  • Yağ kaynatma vakaları: Özellikle Azerbaycan gibi farklı iklim ve yol koşullarında, bazı kullanıcıların bakım yapmaması veya motoru zorlaması sebebiyle yağın aşırı ısınması ve taşması gibi ekstrem durumlar rapor edilmiştir.
  • Diğer problemler: Zamanlama zinciri, termostat ve yakıt sistemi arızaları gibi genel motor problemleri görülebilir.
Sonuç olarak, bu motor bakımı düzenli yapıldığı takdirde genellikle sorunsuz çalışır. Fakat Türkiye'de yaygın olmadığı için yedek parça ve servis konusunda biraz zorluk yaşanabilir.

D) 2.0 VCD'i Dizel (Z20D1 / D20DT / LUZ / LXD):
Benim için Cruzenin en güzel motoru bu motordur. 1.4 Turbo gibi çok yaygınb değildir ama Türkiye'de bulunmaktadır. Sorunsuz bir motordur. İtalyan Merkezli VM Motori tarafından üretilmekteydi. VM Motori ise 2003 senesinden 2007 senesine kadar Detroit'in idi. Detroit sağlam dizelleri ile bilinir. Kısacası, 2.0 Dizel sorunsuz bir motordur. Tank gibidir. 163 HP yaklaşık 350nm tork üretir. Yakıt ekonomisi ve performans dengesi iyidir. Ama parçası çok yoktur. Dikkatli binecekseniz düşünebileceğiniz bir motor. Sorunları ise bildiğimiz dizel sorunlarıdır.

3) Şanzıman:
Chevrolet Cruze'da hep kendi ürettiği 5 ileri manuel veya 6 ileri 6T30 veya 6T40 şanzımanları kullanmıştır.

Manueller zaten sorunsuzdur.

A) GM 6T30:
En yaygın şanzımanı bu şanzımandır. Bu şanzıman maksimum 300nm torka dayanır. Hızlı vites geçişlerine sahip olmayıp biraz sorunlu bir şanzımandır. 1.4,1.4 Turbo, 1.6 ve 1.8'lerde takılıdır. Genel kronikleri ise vites geçişlerinde vuruntu, gaza yüklenip kickdown yapınca gelen supercharger(?) sesi, ve yarı otomatiğe alınca yavaş geçiş yapma sorunlarıdır. Vuruntu için şanzımanı sıfırlamayı deneyin. Olmazsa yağını kontrol edin. Bazen selonoid valflerde sorun oluyor onları kontrol ettirin. Olmazsa genel bir bakım şart. Yarı otomatikte yavaş geçiş ise sıfırlama sonrası bende düzeldi. Bahsettiğim supercharger sesi bende tork konvertörü değişimi sonrası düzeldi. Aldığımdan beri vardı, üst devirlerde kickdown sonrası kendini belli ediyordu. Ben bunu 120 bin Km'de değiştirdim, o vakte kadar eski sahibinde de bende de sorun yaratmadı. Tam olarak bir sorun mu bilmiyorum.

B) GM 6T40:
2.0 dizellerde bulunur. 400nm torka dayanır. 6T30'a nazaran daha sorunsuzdur. Daha seridir. TCM ve Yağ sızıntısı sorunları yapar. Nadiren vuruntu sorunları vardır ama genel anlamda sorunsuzdur.

4) Konfor:
Cruze, son derece konforlu bir araçtır. Segmentine göre ağı ve uzundur. Vectra C ile aşağı yukarı aynı boydadır. Ortalama bir araçta bulmak isteyeceğinizden fazlasını bile sağlayabilir.

5) Yol tutuşu:
Cruze sizi yol tutuş konusunda asla üzmeyecektir. Önler Astra J'den tanıdığımız MacPherson bağımsız, arkalar ise multilink bağımsızdır. Yolu son derece güzel tutar, ben yüksek hızlarda girdiğim sert virajlarda daha önce aracın arkasının kaydığına çok az şahit oldum. Kaysa da kendini toparlayabiliyor.

Alınır mı?

1.6 124 HP olanı ve 2.0 dizeli tavsiye ederim. 1.4 Turbo'yu ise dikkatli olmanız şartıyla tavsiye ederim. 1.6 124 HP alıp performans düşüklüğü yaşayan arkadaşlar için (ben gibi) bazı öneriler vereyim. Ben kapalı kutu performans hava filtresi ile chiptuning yaptırdım. Araç şu an ortalama 143 HP oldu. Gayet de performanslı.
 
  • Beğen
Tepkiler: OFC
Back
Yukarı