- Katılım
- 16 May 2024
- Mesajlar
- 34
- Tepkime puanı
- 0
- Konum
- İstanbul
- Marka
- BMW
- Model
- 3.20İ ED
- Model Yılı
- 2016
Yakıt Basınç Sensörü (Müşürü) Nedir?
Çoğu arabanın yakıt besleme sisteminin bir parçası olarak bir yakıt basınç sensörü vardır. Yakıt basınç sensörü, yüksek basınç rampasındaki (yakıt rampası) basınçla ilgili bilgileri ECU’ya iletir. Yüksek basınç rampası, enjektörler için yakıtı hazırlar (daha yüksek bir basınçta tutar). Rampadaki basınç düştüğünde sensör ECU’ya haber verir ve basınç yüksek basınç pompası ile ayarlanır. ECU, pompanın bir yakıt kontrol valfi kullanarak rampaya gönderdiği yakıt miktarını kontrol eder. Sensör arızalanırsa, kontrol motoru gemide yanar. Yakıt basınç sensörü, yakıt sistemindeki zayıf bir bağlantıdır ve çoğu, bununla ilgili sorun yaşadıklarından şikayet eder. Yüksek sıcaklıklardan verim alabilir. Birçoğu sensörle yüksek basınç rampasını değiştirmeleri gerekip gerekmediğini merak ediyor. Cevap HAYIR. Yalnızca sensör değiştirilir ve işlem 20 dakika kadar sürer.Yakıt Basınç Sensörü Arızası Nedir?
Yakıt basınç sensörü veya mazot basınç müşürü olarak bilinen bu parça yakıt pompasından gelen yakıtın basıncını ölçerek araç beynine bu konuda anlık veriler ileten bir parçadır. Genel anlamda bakıldığında çok basit bir işleve sahip olan bu parça arızalanması durumunda sizleri yolda bırakabilir.Bu parça motor beynine gönderdiği veriler ile , motor beyni motorun ihtiyacı kadar yakıtın motora aktarılması işlevini sorunsuz bir şekilde yürütür. Parça arızalandığın da bu sistem bozulur ve yolda kalmaya varan durumlar ile karşılaşmanız kaçınılmazdır.
Aracınızda bu arıza yaşanırsa eğer gösterge panelinde mazot basınç sensörü arızası şeklinde bir uyarı belirecektir. Teknik olarak “P0191 Yakıt basınç sensörü arızası” Şeklinde bir arıza kodu görebilirsiniz.
Yakıt Basınç Müşürü Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Araç marka ver modellere göre aracınızın bu duruma verdiği tepki değişebilir. Örneğin bazı araba markalarında araç bu arızayı yaşadığın da 1.500 devirin üzerine çıkmaz . Araç devir almaz ve hızlanmaz.
- Bazı araç türlerinde ise araç direk kendini kapatır ve hiç çalışmaz. Bu aracın kendini korumaya alması ile ilgili önceden belirlenmiş bir prosedürdür. Yakıt Basınç Müşürü Arızası Her halükar da sizi yolda bırakabilecek bir arızadır.