- Katılım
- 17 May 2024
- Mesajlar
- 126
- Tepkime puanı
- 2
- Konum
- İstanbul
- Marka
- BMW
- Model
- 3.20İ ED
- Model Yılı
- 2016
Daha önce bir aracın motor bölmesine baktıysanız, motorun önünde genellikle metal ve kauçuktan yapılmış dairesel bir cihaz fark etmiş olabilirsiniz. İşte bu krank kasnağıdır. Aracınızın krank kasnağı, motorun sorunsuz çalışmasını sağlar ve harmonik titreşimleri azaltır. Arızalanırsa, küçük bir ses duyabilir veya en kötü ihtimalle motora ciddi hasar verebilirsiniz.
Umarım, ikinci seçenek başınıza gelmez, ancak krank kasnağının arızalandığını işaret eden herhangi bir belirti fark ederseniz, o zaman bir yetkili servise danışın ve kasnağı mümkün olan en kısa sürede değiştirtin.
Krank Kasnağı Nedir?
Krank kasnağı, motorun önünde bulunan krank milinin ucuna bağlanan harici bir motor parçasıdır. Görevi, aracınızın motorundaki titreşimi azaltmaktır. Araçların çoğunda, alternatör, hidrolik direksiyon ve klima gibi motor üzerindeki diğer aksesuarlara güç sağlayan tahrik kayışları için bir kasnak olarak da kullanılır.Bir motor silindiri ateşlendiğinde, pistona uygulanan kuvvet vardır. Piston, bu kuvveti krank miline aktarır ve bu gerçekleştiğinde, krank mili boyunca bir dönme ve geri dönüş hareketi oluşturabilir. Krank kasnağının devreye girdiği yer burasıdır.
Bu kasnak, harmonik motor titreşimini emerek krank mili için bir sönümleme etkisi yaratır ve dönen şafta harici bir karşı ağırlık sağlar.
Krank Kasnağı Arıza Belirtileri Nelerdir?
Krank kasnağı arızası için birçok belirti vardır. Arabalardan hiç anlamayan bir sürücüyseniz bile bu belirtileri kolaylıkla fark edebilirsiniz.Araç performansında değişiklik, motor bölgesinden gelen vuruntu veya normalden daha fazla titreşim, motor parçaları senkronizasyondan çıkarken metal ve uğultu sesi gibi belirtiler arıza belirtileridir.
Krank Kasnağı Neden Arıza Yapar?
Krank kasnağı, motorun kullanım ömrü boyunca dayanacak şekilde tasarlanır. Ancak aşınma ve yıpranma, yüksek sıcaklıklar, soğutma sıvısına veya motor yağı sızıntıları nedeniyle kauçuk halka hasar görebilir.Krank kasnağına yağ veya soğutma sıvısının bulaştığını fark ederseniz, arızalanmadan önce parçayı değiştirmelisiniz.
Araç sarsılmaya başladıysa ve krank kasnağının arızalandığından şüpheleniyorsanız bir yetkili servise danışmanız ve ilk belirtide değiştirmeniz önerilir.
Arızalı bir krank kasnağının sonuçları aracınıza çok ciddi zararlar verebilir.
Krank Kasnağı Nasıl Sökülür?
Krank kasnağı, araçların marka ve modeline göre değişik boylarda olabilen v kayışı aracılığıyla gerekli birimlere güç aktaran v kayışı kasnağının ve diğer kasnakların dönmesini sağlayan kasnağın adıdır.Krank kasnağını sökebilmemiz için öncelikle v kayışının çıkartılması gerekmektedir. Aparatın çıkarılması için üzerinde bulunan segmanın çıkarılması gerekmektedir. Aparat çıkarıldıktan sonra kasnak boşa çıkar. Bu iş için kullanılan özel bir alet de bulunmaktadır. Bu alet aracılığıyla da daha kolay söküm gerçekleştirilebilir.
Yapılan İşlemler
- Manuel araçlarda gergi vidası gevşetilir.
- Gergi rulmanlı araçlarda rulmanla birlikte v kayışı gevşetilir.
- V kayışı sökülür.
- Kasnağın üzerindeki kapak çıkarılır.
- Kapağın altındaki mille bağlantı yapan aparat çıkarılır.
- Kasnak sökülür.