Admin
Yönetici
- Kayıt
- 16 May 2024
- Mesaj
- 41
- Şehir
- İstanbul
- Marka
- BMW
- Model
- 3.20İ ED
- Model Yılı
- 2016
SUV segmentinde son dönemde dikkatleri üzerine çeken modellerden iki güçlü aday öne çıkıyor: Omoda 7 ve Tiggo 7 Pro Max. Türkiye pazarına yeni giren bu araçlar, teknolojisi, donanımı, fiyat/performans oranı ile ciddi seçenekler sunuyor. Bu makalemizde her iki modeli; dış tasarım, iç mekân, teknik özellikler, donanım, güvenlik, fiyat/performans ve kullanıcı profili açısından en ince ayrıntısına kadar inceleyeceğiz.
Omoda 7, Çin merkezli Omoda markasının D-SUV sınıfına yönelik bir modeli olarak Türkiye’ye geliyor. Marka tarafından duyurulan verilere göre 4.660 mm uzunluğu, 1.875 mm genişliği ve 1.670 mm yüksekliğiyle segmentinde geniş bir hacim sunuyor. Aynı zamanda “Art in Motion X” tasarım diliyle dikkat çekiyor. Türkiye’ye “uygun fiyatlı premium” SUV olarak sunulacağı belirtiliyor.
Chery Tiggo 7 Pro Max, Çinli Chery markasının Türkiye pazarındaki güçlü SUV seçeneklerinden biri. Teknik veriler, 1.6 TGDI motor, 145 HP güç, 275 Nm tork gibi sınırları zorlamayan ama dengeli bir performans sunduğunu gösteriyor. Donanım açısından da zengin özelliklerle geliyor.
Bu bağlamda, karşılaştırmanın temeli şu: Omoda 7 yeni bir alternatif olarak öne çıkarken, Tiggo 7 Pro Max deneyim kazanmış ve belirli bir pazarda yer edinmiş bir model.
Kısacası:
Aracın kesin versiyonları, fiyatları ve bayilik promosyonlarını da göz önünde tutarak karar vermeniz önerilir.
1. Genel Konumlandırma
Omoda 7
Omoda 7, Çin merkezli Omoda markasının D-SUV sınıfına yönelik bir modeli olarak Türkiye’ye geliyor. Marka tarafından duyurulan verilere göre 4.660 mm uzunluğu, 1.875 mm genişliği ve 1.670 mm yüksekliğiyle segmentinde geniş bir hacim sunuyor. Aynı zamanda “Art in Motion X” tasarım diliyle dikkat çekiyor. Türkiye’ye “uygun fiyatlı premium” SUV olarak sunulacağı belirtiliyor.
Tiggo 7 Pro Max
Chery Tiggo 7 Pro Max, Çinli Chery markasının Türkiye pazarındaki güçlü SUV seçeneklerinden biri. Teknik veriler, 1.6 TGDI motor, 145 HP güç, 275 Nm tork gibi sınırları zorlamayan ama dengeli bir performans sunduğunu gösteriyor. Donanım açısından da zengin özelliklerle geliyor.
Bu bağlamda, karşılaştırmanın temeli şu: Omoda 7 yeni bir alternatif olarak öne çıkarken, Tiggo 7 Pro Max deneyim kazanmış ve belirli bir pazarda yer edinmiş bir model.
2. Dış Tasarım & İç Mekân
Omoda 7
- Tasarım: “Art in Motion X” tarzı ile çerçevesiz ön ızgara, akıcı gövde formu ve şimşek görünümlü stop lambaları gibi ayrıntılar mevcut.
- Boyutlar: 4.660 mm uzunluk, 1.875 mm genişlik, 1.670 mm yükseklik olarak duyuruldu.
- İç mekân: Henüz Türkiye’ye tüm donanımlar net açıklanmasa da yurtdışı bilgiler hibrit versiyonla birlikte yüksek teknoloji unsurları içeriyor. Örneğin: 1.5 litre turbo + elektrikli üniteyle toplam 347 beygir güç.
- Kullanım hissi: Özellikle genç ve teknoloji odaklı kullanıcıları hedefliyor.
Tiggo 7 Pro Max
- Tasarım: Dışta Matrix LED farlar, çift renk opsiyonu, dinamik hatlar öne çıkıyor.
- İç mekân: Bilgi-eğlence sistemi 24.6″ büyüklüğünde ekrana kadar çıkıyor. Ergonomik vites kolu, panoramik cam tavan gibi özellikler yer alıyor.
- Boyutlar & hacim: Teknik verilerde 4.513 mm uzunluk, 1.862 mm genişlik, 1.705 mm yükseklik ve aks mesafesi 2.670 mm olarak geçiyor.
- Kullanım hissi: Daha oturmuş bir model, donanım ve güvenlik yönünden güven veren bir seçenek.
3. Teknik Özellikler & Performans
Omoda 7
- Motor/Şanzıman: Türkiye için net tüm versiyonlar duyurulmamış olsa da bir kaynağa göre plâg-in hibrit (PHEV) versiyonunda 1.5 litre turbo benzinli motor + elektrikli ünite şeklinde toplam güç 347 beygir (255 kW) verilmiş.
- Elektrikli menzil: 18.3 kWh batarya ile yaklaşık 100 km’ye kadar elektrikli sürüş menzili olduğu bilgisi var.
- Standart benzinli versiyon: 1.6 litre turbo motor, 147 HP, 275 Nm tork değerleri de kaynaklarda geçiyor.
- Performans: Henüz resmi net 0-100 km/s verisi tüm Türkiye versiyonları için yayınlanmasa da 11,1 saniye gibi bir değer yer alıyor.
- Yakıt/verimlilik: Hibrit versiyonun termal verimliliği %44,5 olarak belirtilmiş.
Tiggo 7 Pro Max
- Motor/Şanzıman: 1.6 TGDI motor, 145 HP, 275 Nm tork. 7 ileri çift kavramalı otomatik (7DCT) şanzıman ile geliyor.
- 0-100 km/s: 10,3 saniye olarak belirtilmiş.
- Yakıt tüketimi / emisyon: Ortalama 7,3 L/100 km yakıt tüketimi. CO2 salımı 166 g/km.
- Süspansiyon / yapı: Ön McPherson, arka çok noktadan bağlantılı bağımsız süspansiyon.
4. Donanım & Teknoloji
Omoda 7
- Teknoloji unsurları: Hibrit versiyonun tanıtımında “seviye 2 otonom sürüş destek sistemleri”, adaptif hız sabitleyici, şerit takip asistanı, kör nokta uyarısı ve 360° kamera gibi özellikler öne çıkıyor.
- İç ekran: Sosyal medyada paylaşılan bilgilere göre büyük bir ekran ve kullanıcı odaklı arayüz yer alıyor.
- Premium algısı: “Uygun fiyatlı premium SUV” mottosuyla tanıtılıyor. Bu da daha yüksek segment donanım beklentisine işaret ediyor.
Tiggo 7 Pro Max
- Donanım listesi: Matrix LED farlar, panoramik cam tavan, ısıtmalı/soğutmalı ön koltuklar, otomatik bagaj kapağı, Sony ses sistemi gibi üst seviye özellikler mevcut.
- Güvenlik: Her bir lastik basınç ve sıcaklık sensörü, 6 hava yastığı sistemi, gelişmiş güvenlik donanımları.
- Bilgi-eğlence: 24.6″ bilgi-eğlence ekranı duyurulmuş.
5. Güvenlik & Servis
Tiggo 7 Pro Max
- Güvenlik açısından donanım güçlü. İyi bir AVM (altyapı, servis ağı) ve kullanıcı yorumları mevcut; markanın Türkiye’deki temsil ağı da var.
Omoda 7
- Türkiye’ye yeni giriş yapan model olduğundan servis ağı, kullanıcı deneyimleri henüz geniş ölçekte veri sunmuyor. Ancak tanıtımda güvenlik donanımı vurgulanıyor. Bu noktada kullanıcı için “servis ağı” ve “yedek parça durumu” gibi pratik kriterler önem kazanıyor.
6. Fiyat / Performans & Kullanıcı Profili
Tiggo 7 Pro Max
- Teknik olarak dengeli, performansı yeterli, donanımı zengin bir alternatif. “SUV Türkiye 2025” kullanıcıları için sağlam bir seçenek.
Omoda 7
- Yeni bir seçenek olarak merak uyandırıyor. Eğer hibrit versiyonla gelir ve servis ağı sağlam olursa “uygun fiyatlı premium SUV” olarak büyük potansiyel taşıyor. Kullanıcı profili: teknoloji meraklısı, premium algısı olan, ileriyi düşünen sürücüler.
- Karar verirken göz önünde tutulmalı: servis ağı, yedek parça erişimi, ikinci el değeri gibi unsurlar Türkiye’de oldukça etkili.
7. Özet Karşılaştırma Tablosu
| Kriter | Omoda 7 | Tiggo 7 Pro Max |
|---|---|---|
| Motor/Performans | 1.5 L turbo + elektrikli ünitede 347 HP (hibrit) | 1.6 TGDI 145 HP / 275 Nm, 0-100 km/s ~10,3 s |
| Yakıt/Verimlilik | Hibrit versiyonla yüksek verimlilik | Ortalama 7,3 L/100 km yakıt tüketimi |
| Donanım & Teknoloji | Yüksek teknoloji vurgusu, yeni marka algısı | Donanım zengin, donanım paketi net |
| İç Mekân & Tasarım | Geniş hacim, modern çizgiler | Deneyimli tasarım, kullanıcı dostu |
| Servis & Kullanıcı Güveni | Yeni, deneyim ve servis ağı sınırlı olabilir | Türkiye’de deneyimi artmış, servis yaygın |
| Kullanıcı Profili | Premium algısı, ileri teknoloji isteyenler | Dengeli SUV isteyen geniş kullanıcı kitlesi |
| Fiyat / Risk | Yenilik – potansiyel avantaj, biraz risk | Daha düşük risk, bilinen marka/model |
8. Sonuç – Hangisi Daha Uygun?
Sonuç olarak, Omoda 7 ve Tiggo 7 Pro Max arasında “daha iyi” diye tek bir model çıkarmak yerine “hangi kullanıcı profiline göre” olduklarını değerlendirmek doğru olur. Eğer siz teknoloji odaklı, hibrit versiyonla ilgilenen, yeni bir alternatif denemeye açık bir kullanıcıysanız Omoda 7 sizin için heyecan verici bir tercih olabilir. Öte yandan, Türkiye’de servis ağı, kullanıcı deneyimi ve tanınırlık gibi kriterler sizin için ön plandaysa Tiggo 7 Pro Max daha güvenli bir seçim olabilir.Kısacası:
- Performans + Teknoloji + Yenilik arıyorsanız → Omoda 7
- Güven + Bilinirlik + Donanım istiyorsanız → Tiggo 7 Pro Max
Aracın kesin versiyonları, fiyatları ve bayilik promosyonlarını da göz önünde tutarak karar vermeniz önerilir.
9. Öneriler & Dikkat Edilecekler
- Türkiye’de resmi fiyat listelerini takip edin; kampanyalar, vergi avantajları önemlidir.
- Servis ağı, yedek parça durumu ve ikinci el değeri gibi “hayat boyunca” kriterleri değerlendirin.
- Test sürüşü yapın: her iki modelin kullanım hissi, sürüş konforu, iç mekân algısı farklı olabilir.
- Donanım paketlerini dikkatle karşılaştırın: baz paketle dolu paket arasında çok fark olabilir.
- Hibrit / elektrikli versiyonların menzil, şarj süresi gibi gerçek verilerini araştırın (özellikle Omoda 7 için).