vites çok serteşiyor ve vites atamıyorum

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan yavuz1907
  • Başlangıç Tarihi Başlangıç Tarihi
  • Göster Okunma: 129

yavuz1907

Üye
Kayıt
9 Nisan 2025
Mesaj
2
Adı
Yavuz
Şehir
Eskişehir
Marka
Dacia
Model
Stepway
Model Yılı
2016
arkadaşlar merhaba size bir sorum olacak elimdeki araç 2016 dacia stepway araçta zaman zaman vites taş gibi oluyordu ve vitesi değiştiremiyordum baskı balatadan dolayıdır deyip değiştirdim şimdi aynı sorun devam ediyor ne gibi bir sorun olabilir bilenler cevaplayabilirse sevinirim. şimdiden teşekkürler.
 
Sorunuza istinaden biraz araştırma yaptım karşıma çıkan sonuçlar aşağıdaki gibidir. Belki faydası olur diye paylaşıyorum…

Vites Kolu Hep Sert: Vites kolu her zaman sert ise; sorununuz muhtemelen vites kulesindedir. Büyük bir sorun değildir. basit ve amatör yöntemlerle çözülebilir. Sorunun ana nedeni, vites kulesinin yağsız kalması veya paslanmasıdır. Yağsız kalması sonucunda vites çubuk burçları erimiş olabilir. Sorunun çözümü için öncelikle vites topuzu ve körüğünü sökün. Sonrasında WD-40 türevi bir yağlayıcı sıkın. Sonra deneyin, sorun çözüldüyse balata spreyi tarzı kuruma özelliği olan bir ürünle iyice temizleyin sonrasında bir daha WD- 40 sıkın. Ancak sorun çözülmediyse; vites çubuklarının burçlarını kontrol edin. Sorunlu ise değiştirip deneyin. Sorun hala daha devam ediyorsa vites halatlarını söküp yağlamanız veya değiştirmeniz

Vites Kolu Sadece Araç Soğukken Sert: Bu durumda sorun vites kulesi veya halatlarda değildir. Sorununuz şanzıman yağının özelliğini yitirmesidir. Şanzıman yağı, özelliğini yitirdiğinde kalınlaşır. Viskozitesi artar. Araç çalıştırılıp ısındığında şanzıman içerisinde bulunan yağın viskozitesi azalır. Bu sebeple soğukken kalın yağ ile birlikte dişlilerin yer değiştirmesi zordur. Araç ısınınca ise; yağ incelir. Dişliler daha kolay bir şekilde yer değiştirir. Bu sorunun çözümü ise şanzıman yağını değiştirmektir. Şanzıman yağının değiştirdiğinizde sorununuz yüksek ihtimalle çözülecektir. Ancak aracınızı işinin ehli bir servise göstermeniz yararınıza olacaktır.
 
Sorunuza istinaden biraz araştırma yaptım karşıma çıkan sonuçlar aşağıdaki gibidir. Belki faydası olur diye paylaşıyorum…

Vites Kolu Hep Sert: Vites kolu her zaman sert ise; sorununuz muhtemelen vites kulesindedir. Büyük bir sorun değildir. basit ve amatör yöntemlerle çözülebilir. Sorunun ana nedeni, vites kulesinin yağsız kalması veya paslanmasıdır. Yağsız kalması sonucunda vites çubuk burçları erimiş olabilir. Sorunun çözümü için öncelikle vites topuzu ve körüğünü sökün. Sonrasında WD-40 türevi bir yağlayıcı sıkın. Sonra deneyin, sorun çözüldüyse balata spreyi tarzı kuruma özelliği olan bir ürünle iyice temizleyin sonrasında bir daha WD- 40 sıkın. Ancak sorun çözülmediyse; vites çubuklarının burçlarını kontrol edin. Sorunlu ise değiştirip deneyin. Sorun hala daha devam ediyorsa vites halatlarını söküp yağlamanız veya değiştirmeniz

Vites Kolu Sadece Araç Soğukken Sert: Bu durumda sorun vites kulesi veya halatlarda değildir. Sorununuz şanzıman yağının özelliğini yitirmesidir. Şanzıman yağı, özelliğini yitirdiğinde kalınlaşır. Viskozitesi artar. Araç çalıştırılıp ısındığında şanzıman içerisinde bulunan yağın viskozitesi azalır. Bu sebeple soğukken kalın yağ ile birlikte dişlilerin yer değiştirmesi zordur. Araç ısınınca ise; yağ incelir. Dişliler daha kolay bir şekilde yer değiştirir. Bu sorunun çözümü ise şanzıman yağını değiştirmektir. Şanzıman yağının değiştirdiğinizde sorununuz yüksek ihtimalle çözülecektir. Ancak aracınızı işinin ehli bir servise göstermeniz yararınıza olacaktır.
araç sıcakken haftada bir başıma geliyor olur olmadık yerlerde trafikte bazen 1 de kalıyor bazen boşta kalıyor değişiyor yani ama hiç bir türlü vites atamıyorum vites kolu her zaman sert değil yani sorunu hala anlamadım bir sürü kaynaktan bakıyorum ama bulamadım.
 
araç sıcakken haftada bir başıma geliyor olur olmadık yerlerde trafikte bazen 1 de kalıyor bazen boşta kalıyor değişiyor yani ama hiç bir türlü vites atamıyorum vites kolu her zaman sert değil yani sorunu hala anlamadım bir sürü kaynaktan bakıyorum ama bulamadım.
Değişik bir arıza durumu. Bu sorun internetten araştırılıp çözülebilecek gibi durmuyor. İyi bir usta tarafından detaylı bir şekilde kontrol edilip çözülebilir diye düşünüyorum.
 
Senkromeçte sorun olabilir veya şanzıman tipine uygun yağ kullanılmadı.
 
Back
Yukarı