OtomobilForum

Yönetici
Yönetici
Katılım
17 May 2024
Mesajlar
85
Tepkime puanı
0
Konum
İstanbul
Marka
BMW
Model
3.20İ ED
Model Yılı
2016

EcoBoost Motor Nedir?

EcoBoost motor Ford Motor Company tarafından geliştirilen ve üretilen benzinli motorların genel adıdır. İlk olarak 2009 yılında piyasaya sürülen bu motorlar, küçük hacimli turboşarjlı benzinli motorlar segmentinde yer alıyor. Ford’un daha küçük hacimli motorlarla daha fazla güç üretme ve yakıt ekonomisini artırma amacıyla bu teknolojiyi ortaya çıkardığını söyleyebiliriz.

EcoBoost Motor Nasıl Çalışır?​

Düşük devir içerisinde elde edilen tork gücü yüksek devirlere çıkan ecoboost motor daha az yakıt tüketimi yaparken aynı zamanda harika bir performans sağlamaktadır. Ecoboost çift kam mili ile beraberinde turbo şarj ile birleşimi sağlanmıştır. Ecoboost en önemli özelliği ise normal motorların demir blog yapısı direk olarak ecoboost motorlarda çok daha hafif ve esnek bir yapıya sahip olan alüminyum alaşım kullanılmıştır.

Hangi Ford Modelleri EcoBoost Motor Kullanıyor?

EcoBoost motor, Ford modellerinin bir çoğunda kullanılıyor diyebiliriz. EcoBoost motorları ile Focus, Fiesta, Escape, Mondeo, Edge, Explorer, Mustang gibi modellerin başarılı bir performans ortaya koyduğunu söyleyebiliriz. Ayrıca, EcoBoost motorların farklı ülkelerde farklı model seçenekleri sunulabildiğini hemen belirtelim.

EcoBoost Motorların Beygir Güçleri​

EcoBoost 100, 125, 140 ve 160 beygir olmak üzere 4 farklı güç seçeneği ile karşımıza gelmektedir. Ülkemizde ise Ford marka araçların Fiesta ve Focus modelleri içerisinde Ecoboost motor teknolojisi kullanılmaktadır. Tabi ki ecoboost motorunun 1.5, 1.6, 2.0 ve 2.3 litre olmak üzere versiyonları mevcuttur. En yüksek hacme sahip olan 2.3 litre versiyonu Mustang ve Focus RS gibi performansı en üst seviyede olan otomobillerde kullanılmıştır.

EcoBoost Motor Kronik Sorunları Nelerdir?

  • Kilometre arttıkça EcoBoost motorlarda güç kaybı ve valf hasarları görülebilir.
  • Doğrudan yakıt enjeksiyonuna sahip olduğu için emme valfi gövdelerinde hava akışını kısıtlayarak karbon birikmesine neden olabilir.
  • Yine kilometre arttıkça EcoBoost motor kullananlar yakıt basıncı sorunlarıyla karşı karşıya kalabilirler. Yakıt enjektör Pompasından üretilen düşük basınç sayesinde motoru kısıtlar ve performansını düşürür. Bu sorunu yakıt pompasını değiştirerek çözebilirsiniz.
  • EcoBoost motorlar hakkında en çok şikayette bulunulan sorun ise aşırı ısınmasıdır. İlk EcoBoost modellerinde yüksek sıcaklıklarda bozulabilen naylon soğutma boruları bulunuyordu. Fakat 2015 itibariyle bu borular, ısıya dayanıklı olarak değiştirildi.
  • Dünyanın her yerinden yağın fazla ısınması ve alev almasıyla ilgili Ford’a şikayetler yağdı. Ayrıca bir diğer kronik sorun olarak yağ sızıntılarını söyleyebiliriz.
  • 2013 öncesi modellerde soğutma sıvısı ile ilgili silindirlerden sızdırıldığı hakkında pek çok şikayet bulunuyordu. Fakat Ford’un sonraki modellerde bu problemi çözdüğünü görüyoruz.
  • 2 litre EcoBoost motorlarında egzoz çatlaklarının yanı sıra turboşarj kontrol valfi arızaları da sıkça görülüyor.
  • Yakıt pompasındaki düşük basınç, yakıt filtresini normalden daha kolay tıkanarak performansı olumsuz etkilemesini sağlayabilir.
 

Konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Benzer konular

Üst